30 Ağustos 2014 Cumartesi

Ev Yapımı Limonata

Limonatayı çok sevmem. Ama şu sıcak yaz günlerinde insanı serinleten bir ilaç gibi geliyor insana. Geçenlerde eşim annesinin küçükken yaptığı limonataları ağzını sulandıra sulandıra anlatınca ben de evdeki limonları değerlendirmek ve eşime küçük bir sürpriz yapmak için kolları sıvadım.Üstelik yeni aldığım meşrubat bardaklarını da kullanmak  istiyordum :) 


Eşim limonatayı o kadar çok beğendi ki ben resmini çekene kadar yarısını tüketmişti bile :) Denemek isteyenler için malzemelerimiz:


  1. 5 adet limon
  2. 1 su bardağı  şeker(şeker sevenler 1 buçuk bardak da yapabilir)
  3. 5 su bardağı su
  4. Süzgeç
  5. Rende
Limonlarımızın dış kabuklarını yıkadıktan sonra rendenin ince tarafıyla rendeledim. 5 su bardağı suyun içine şekeri ve limon kabukları rendesini ilave ederek tencere kaynaya kadar karıştırdım. Kaynadıktan sonra 5 dk altı kısık kaynatmaya devam ettim. Sonra altını kapatıp o bi tarafta soğurken ben de kabuklarını aldığım limonları çekirdeklerinden ayırıp sıktım. Sonra limon sularımı kaynattığım şerbetin içine döküp dolapta en az 1 saat beklettim. Soğuduktan sonra süzgeçten geçirerek şişelere doldurdum. Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder