27 Ağustos 2014 Çarşamba

Yufka Kaselerinde Patates Püresi




Patetes püresine aşık biri olarak her yemeğin yannda her şekilde tüketilebileceğine inanıyorum. Salata yemediğimiz önceden söylemişmiydim bilmiyorum hayatımda hiç salata yemedim. Sevmiyorum da. Domates, marul, salatalık gibi salata malzemelerini seviyorum ama ortaya karışık bir görünümde olunca yiyemiyorum. Hiç tatmadım dedim ya nasıl bir şey onu da bilmiyorum. Hayatımda büyük bir eksiklik olduğunu düşünerek salata yerine geçecek atıştırmalık tercihim. Patates püresini de işte böyle salata niyetinde hemen hemen her yemeğin yanında hazırlıyorum. Bazen püre bazen kızartması şeklinde.

Yufka çanaklarını uzun zamandır denemek istiyordum. Görüntüsü, sunumu çok güzel. Tavuklu orman kebabımın yanına iyi gider diye düşündüm ve ilk defa denemeye karar verdim. Normalde kaseler salatalar için kullanılıyor. Tavsiye ederim. Ben patates püresi ile deneyeceğim.Malzemelerimiz:


  1. 1 adet yufka
  2. 2 adet orta boy patates
  3. Tuz
  4. 25 gr tereyağı
  5. Yarım su bardağı süt
  6. Kaşar peyniri
  7. Sıvıyağ
Malzemelerimizden 2 adet çıkıyor, şimdiden söyleyelim.
Patetesleri soyup dörde bölerek bir tencerede haşlıyoruz. Ben kabuklarını soymayı tercih ediyorum. Daha kolay oluyor.



Patateslerimiz haşlanınca bir kapta içine sütümüzü, tereyağımızı,kaşar peynirimizi,tuzumuzu da ilave ederek patatesleri çatalla eziyoruz ve püre haline getiriyoruz.

Gelelim yufkalarımıza.. Açıkcası bu yufkaları tam üç kez denemek zorunda kaldım. Öncelikle yufkalarımızı 4 e bölüyoruz. İnternette bunun aliminyum kaselerde yapıldığı yazıyordu. Ben evde olmadığı için fırın sufle kaplarını yağlayarak yaptım. 1 dilim yufkamızı alıp sıvıyağla yağlıyoruz ve üstüne 2. yufkamızı kapatıp yağlı sufle kaplarına koyuyoruz.Ve pişiriyoruz.Dikkat bu denemem başarısız oldu, çünkü dışarı çıkan yufkalar dışını yağlamadığımdan yapıştı ve çıkaramadım, parçalandılar. Halbuki ne güzel gözüküyordu baksanıza :)





2. kez denemeye karar verdim. Bu sefer dışını da yağladım. Ancak yine olmadı. Yine yapıştılar :) Demek ki işin sırrı kaplardaymış. Benden söylemesi üşenmeyin gidip bir marketten aliminyum kapları alın :) Ben son çare olarak kapların içine yufkadan önce yağlı kağıt koydum. Sonunda oldu. Yağlı kağıt sayesinde yufkalarım hemencecik çıktı. Yufkaları çok pişirmedim. Azıcık kızardıktan sonra patates püresini koydum. Üstüne kaşar rendesi koyup kaşarlar kızardıktan sonra fırından çıkarıp afiyetle yedik. Size de afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder