15 Ağustos 2015 Cumartesi

Güneş Gözlüğü Alışverişim


Uzun zamandır güneş gözlüğü almamıştım. Yıllar önce üniversite aldığım gözlük beni uzun süre idare etmiş, artık modası geçince de yerine yenisi almak 2 yıl öncesi farz olmuştu. Tabi bu arada mağazalardan aksesuar olarak çakma gözlükler de kullanmadım değil. Her seferinde sarışın olduğum için elim kahverengi gözlüklere giderdi. Bu sefer inat ettim siyah almayı başardım.


Rayban Clubmaster güneş gözlüklerine görür görmez aşık oldum diyebilirim. Normalde bu tarz gözlükler bana pek gitmez, tombiş yanaklı olduğumdan hep büyük gözlükler tercih ederim. Ama bir optikçiye gidip denemek istedim ve denediğimde yüzüme güzel oturduğunu fark ettim. Ancak cam konusunda çok fazla bir bilgim yoktu ve hangisini alcağım konusunda kararsızdım. Biraz araştırmak istedim.Yaz başlarında gözlük fiyatları çok uçuktu, kemik olanlar 550 tl, titanyum saplı (sapları ince tel şeklinde olanlar) 850 tl civarındaydı.İnce saplı olanların avantajı hafif olması ve üzerinizde ağırlık yapmamasıydı. Yaz sonlarına doğru tekrar gittiğimde indirimler başlamıştı.


Gözlüğüm de sanırım %25 indirime girmişti ve 325 tl gibi bir fiyata satın aldım. Satıcı gözlük almak için en iyi zamanın ağustos ayı olduğunu çok iyi bir zamanda aldığımı söyledi.Bu arada cam konusunda da beni bilgilendirdi. Organik mi minarel mi dediğimde zaten çoğu gözlüklerin mineral olduğunu, organiklerin sıkılaştırılmış plastikten yapıldığını anlattı. Mineral camlar kolay kırılabilir ama çabuk çizilmez, organik camların ise çabuk kırılmaz ama kolay çizilir olduğuna da değindi. Ama zaten organik camda bulmak piyasada zordu. Nereye sorduysam hep mineraldi.

Bir diğer kararsız kaldığım konu camın polarize olup olmamasıydı. Benim biliğim en iyi cam polarize camdı ama satıcı koruma açısndan hepsinin aynı olduğunu sadece çok araba kullanıyorsam ya da ışık yansıması ile beni rahatsız eden bir meslekle uğraşıyorsam polarize önerebileceğini söyledi. Yoksa gerek olmadığından bahsetti. Arabam da olmadığına göre koruma yönünden de bir fark yoksa polarize olması çok da önemli diildi yani. Benim polarize cam en iyisidir tabusunu da yıkmış oldular böylelikle. Zaten polarize cam ile arasındaki fiyat farkı da 25 tl gibi bir rakamdı. Ne olursa olsun yine de polarize almak isterdim ancak polarize cam olan gözlüğün cam renkleri daha açıktı.Ben tamamen siyah bir gözlük istediğimden polarize almaktan vazgeçtim.

Siz yine de ille de polarize olsun derseniz camları açık siyah renginde alabilirsiniz. Benim gibi ille de siyah camlı ama polarize olsun diye takarsanız Rayban ın kendi sitesinde online satışı da mevcut. Gözlüğünüzü istediğiniz şekilde biçimlendirebiliyorsunuz ama fiyatlar da ona göre artıyor tabi.


İkinci gözlüğümü de Osse'den aldım. Bu sene yuvarlak aynalı modeller çok moda biliyorsunuz. Çakma bir tane alayım derken yukardaki gözlüğümün polarize olmaması, optikçide de hem yuvarlak, hem aynalı, hem de polarize bir gözlüğe  indirimde  denk gelince bunu da alıveriim dedim.


Valla Rayban gözlüğümü polarize almamamın pişmanlığını yaşamadım dersem yalan olur, ille de polarize yani. Bu gözlüğü takıp kullanınca farkı anlamamak elde değil. Bir kere siyah gözlüğümde hala ışıktan gözlerimi kamaştırıyorum ve gündüz çok güneşli yerlerde telefonumun ekranını okuyamıyorum. Ama bu polarize gözlükte en çok sevindiğim şey telefonumun ekranını görüyor olabilmem oldu.


Işık yansımalarından siz de benim gibi rahatsız oluyorsanız ille de polarize deyin o zaman.
Osse gözlük 180 tl.

2 yorum: