12 Kasım 2015 Perşembe

Fındıklı Damla Çikolatalı Kurabiye



Çokonat tadında bir kurabiye tarifi veriyorum sizlere. Üçer beşer tüketeceğinize garanti veririm. İşte malzemeler:
  1. 1 su bardağı şeker
  2. 2 yumurta
  3. 400 grma yakın tereyağ
  4. Çeyrek su bardağı sıvıyağ
  5. 3 su bardağı un
  6. 1 kaşık kadar sirke
  7. Bol fındık ve bol damla çikolata
  8. Karbonat ya da kabartma tozu
Şekerle yumurtalarımızı çırpıp içine eritilmiş tereyağ ve sıvıyağı ekleyin. Un, sirke, kabartma tozu, kırılmış fındık ve damla çikolatayı da ekleyip karıştırın. Ben yaklaşık 3 dolu avuç fındık kullandım. Yağlı kağıda bir kaşık yardımıyla şekil vermeden rastgele koydum ve üzeri hafif kızarana dek önceden ısıtılmış fırında pişirdim.
İlk çıkardığınızda sanki hamur gibi hissediyorsunuz, bıçakla kaldırmaya çalıştığınızda yumuşacık akışkan gibi olduğunu göreceksiniz. Korkmayın soğudukça  sertleşecektir. Afiyet olsun :)


2 yorum: